Då var det gjort...

...då var det klart, det vi hade sett fram emot i så många månader...poff! Jag kan beskriva helgen med många ord, men ordet som sammanfattar allt är troligtvis...underbart!

Vi startade vår resa kl halv nio i fredags, bilen som skulle ta oss till Stockholm var en pigg Saab, detta ledde till att jag satt bakom ratten nästan hela resan;-) Tina tyckte vid flera tillfällen att jag skulle sänka farten..."tänk om polisen tar dig"...äsch tänkte Ana och gasade lite till...:-)
Vårt första stopp blev A6 i Jönköping, där blev det lite shopping och annat skoj...



Väl var framme i Stockholm var det dags att checka in på hotellet, efter många om och men, med både registreringsnummerproblem;-) och felparkering(som orsakade stopp i hela parkeringhuset) så var vi sedan äntligen framme i vårt designrum...mycket trevligt litet rum.

Kvällen avslutades sedan med thaimat och en vinare(och lite till)...

Lördagen började redan kl 6, vi är båda två morgonpigga tjejer med spring i benen;-) Så det var bara att bege sig ner till frukosten och njuta...sedan var det dags att göra stan!
Lördagskvällen avslutades med japansk mat och lite godis...sedan var det bums i säng...LADDA!

Vi vaknade lika tidigt även söndag morgon...något pirriga i magen och väldigt förväntansfulla:-)
Frukosten var tyvärr svår att avnjuta, för man ville inte vara för mätt i magen. Strax efter 10 beger vi oss då till starten vid Lindarängsvägen, 3 km promenad, perfekt uppvärmning...
Väl framme ställer vi oss i den grupp där vi anser oss passa in, nämligen grupp 3, de som har som intention att springa milen mellan 55-59 min...precis innan start får vi reda på att gruppen vi står i inte alls är 3 utan snarare 4. Vi byter då snabbt grupp och hamnar med andra ord långt bak, vilket gör att efter startskottet kan vi endast lunka  fram de första 2 km...på grund av att de framför inte alls ville springa lika fort som oss...så vi var tvungna att vi flera tillfällen springa ner i diket för att ens kunna springa om...
Med andra ord är vi an aning besvikna på upplägget men även på oss själva...vi skulle valt grupp 2, men det vet vi nu till nästa år...
Tiden blev i alla fall godkänd...55,27...och vi var jätteglada efteråt...sedan var det powerwalk 3 km tillbaka till hotellet...

Bilden är tagen med mobil...

Kommentarer
Postat av: Be Inspired -Inreding och design

GULLIGA DU!!! Tack snälla!

Kramar Sofie

2009-09-01 @ 17:25:14
URL: http://decoratemebaby.blogg.se/
Postat av: Tina

Haha! Du får mig att låta som "kom alla mina små kycklingar...vi törs inte...varför då...POLISEN tar oss!" :D

Gör-om-rutt-damen gillade bäst när du gaaasade.

Och jag gasade ju sen...när vi var framme! ;) Hahaha!

Verkligen en UNDERBAR helg vännen!♥



Jag säger bara: "hold the rat!" ;)

PUSS

2009-09-01 @ 19:30:18
URL: http://tiniwiniskriver.blogg.se/
Postat av: jenny

Låter som en lyckad helg o tid!



Kraaaaaaaam från en fartdåre till en annan!

2009-09-01 @ 19:31:24
URL: http://www.mammanochkidzen.se
Postat av: Åsa

Det verkar som er helg var minst lika trevlig som våran(lite hurtigare bara...)!!!! Visst är det skönt att komma botr ibland:)

2009-09-02 @ 11:55:20
URL: http://vitgrasvart.blogg.se/
Postat av: Mia

Grattis till bra tid trots att det gick sakta ibland för icke flyttande människor..

Jag har sprungit en gång och ett antal vårrus och man blir lika irriterad varje gång på folk som inte kan hålla sig till anvisningarna de får..



Nästa år kanske jag tar mig upp det var ju längesedan nu..



Ha nu en bra fortsatt vecka..



Kram

Mia

2009-09-02 @ 13:51:19
URL: http://nattmia.blogspot.com
Postat av: Annas inspiration

Vad roligt,

grattis!

Det gick ju jätte bra :-)

2009-09-02 @ 19:04:04
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Marina

Heja vad bra du är! :D

När jag sprang tjejmilen i sthlm ställde jag mig i grupp 2 och det flöt på fint. Så ja, gör det nästa gång! KRAM

2009-09-04 @ 17:15:42
URL: http://wondrous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0