Fortfarande skärrad...

...efter kvällspromenaden med Tiger. Vi går som vi alltid brukar göra, runt kvarteret. Några hus längre bort har jag en granne vars dotter har en svart hund, vad det är för ras har jag ingen aning om...men en bitsk sådan...
Jag ser att dottern håller på med sin bil och ser även hunden ligga på gatan, lös. När hunden ser oss rusar han fram och visar tänderna, morrar och skäller...jag kan säga att dessa sekunderna var jag livrädd, till slut ropar ägaren(dottern till grannen) på hunden och den försvinner efter ett tag...
Fyyy f*n, kan man inte ha bättre koll på sin hund skall man inte ha någon...och tror ni jag fick en utsäkt...nope! Usch vad arg jag är, vad gör man....kan lova er att jag inte släpper iväg min 8-åriga dotter med Tiger längre, tänk om han hoppar på henne med, hemska tanke...
Jaja, nu ska jag ta och lugna ner mig...

Lille Tiger...


Kommentarer
Postat av: Caroline

Som sagt, vissa borde inte ha hundar! Kramis

2009-08-25 @ 20:16:05
Postat av: Emanuel Norén

Håll era förbaskade byrackor inne om de inte kan bete sig säger jag bara! Min fru Ancela råkade ut för en hemsk grej när hon var i 8 månaden med Eila. Från huset till höger i korsningen på väg upp mot Nordenberg kommer två svarta stora hundar utrusandes från tomten och beter sig allmänt aggressivt, skäller, visar tänder och viftar inte alls på svansen. Ancela ökar takten och halvspringer, fäktandes med hög puls och gråten i halsen medan de följer efter och hon trillar i diket innan ägarna ropar hem dem. Det enda hon tänkte på var att skydda magen! Om hon var livrädd för hundar innan är det inget mot vad hon är nu! Jäkla idioter! Jag ville åka dit och ge dem en avhyvling, anmäla dem, men Ancela hindrade mig. Om man skulle ta och hämta hundra katter från katthemmet och släppa in i hundgården eller sätta strypkoppel på ägarna? Hmm...

2009-08-25 @ 21:56:53
Postat av: Marina

Usch, va obehagligt! Tur att det slutade väl i varje fall. Gillar inte när hundar är lösa & speciellt inte när ägaren inte har pli på sin hund. Förstår att du är skärrad! Hoppas du sover gott trots allt. KRAM

2009-08-25 @ 22:11:22
URL: http://wondrous.blogg.se/
Postat av: Mia

Att ha hundar lösa är olagligt dessutom och har man inte bättre koll på sin hund så skall man ju definitivt icke ha den lös..

En ursäkt hade ju inte varit för mycket begärt av ägaren till hunden..



Hoppas det inte händer igen..



Kram

Mia

2009-08-26 @ 01:26:00
URL: http://nattmia.blogspot.com
Postat av: Annas inspiration

tack :-)



Fyy vad otäckt! Hundar ska inte vara lösa om man inte har någon pli på dem, vissa ska nog inte ha djur!



ha en bra dag!

kramar

2009-08-26 @ 11:42:50
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: jenny

Usch fy.... Tänk om den hade attackerat? Hemska tanke...

Tur att den försvann iaf!



Kraaaaaaaaaaaam!

Pst! Såg att jag har lite att läsa ikapp. Har jobbat som en galning därför har jag inte hunnit vara vid datorn något speciellt!

2009-08-26 @ 13:14:45
URL: http://www.mammanochkidzen.se
Postat av: Cornelia

Kikar tillbax! Kul att du hittade in till mig och gillar min blogg :-D

Va fint ni har det hemma hos er!



O vilken urgullig hund! Vad e det för ras?

2009-08-26 @ 23:06:33
URL: http://mitthemochmintradgard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0